Af Karoline Graugaard Boisen & Louise Simoni

IMG_4967

JANA, 26
KUNSTNER

”Jeg håber at kunne leve af min kunst. Jeg er uddannet kunstner og har en fucking ph.d., men jeg kan ikke leve af det. Måske vil det blive nemmere i fremtiden, men jeg tror ikke, at det bliver i min levetid.”

IMG_4987

ALEKSANDRA, 19
STUDERENDE

”Jeg håber på at finde den store kærlighed. Jeg vil gerne giftes, få en stor familie og bo ved bjergene. Det er ikke de luksuriøse ting, som giver livet mening. Jeg vil bare gerne være sammen med dem, jeg elsker.”

IMG_4982 copy.jpg rigtig

ALEKSA, 22
FOTOGRAF

”Jeg drømmer meget. Jeg drømmer om at rejse og leve. At rejse er at lære. Allerhelst vil jeg til USA og være modefotograf. For et par år siden var min drøm at tage med mine venners punk-band på turné, men den drøm gik i opfyldelse tidligere i år.”

IMG_4970 kopi

SARA, 19
STUDERENDE

”Jeg vil rejse hele verden rundt. Gerne i Europa – det er bare mere spændende end andre steder. Det tror jeg, at rigtig mange drømmer om.”

IMG_4978 kopi

ANA, 34
ARBEJDSLØS

”Jeg vil bo ved vandet og have et hus med en have, hvor hele min familie kan bo. Jeg vil gå tidligt på pension og lære min søn at sejle. Han er bange for vand, men jeg tror, at hvis han ser havet hver dag, vil han komme til at elske det.”

IMG_5000 kopi

MILAN, 23
JOURNALIST

”Jeg vil gerne åbne en vinbutik eller en restaurant, så jeg kan arbejde med mennesker og vin på samme tid. Der er ingen fremtid for journalister i Serbien. Hvis man skriver om politik er man nødt til bare at kopiere de andre. Jeg vil undersøge kultur, mad og mennesker, men det er svært her.”


Læs også om, hvordan andre drømmende unge iværksættere,
har skabt et af Beograds mest kreative mellemrum

